miércoles, 31 de julio de 2024

Un brindis per Sant Martirià – Albert Serra

 

«Jo ja el coneixia de sempre, de tota la vida podríem dir, més o menys, superficialment, més o menys profundament, i el vaig conèixer més amb una pel·lícula amateur que vam fer junt que es deia Crespià, rodada l’any 2000. Aquest va ser el primer moment, així una mica per casualitat, en què li vaig demanar si volia actuar. Jo només volia treballar, evidentment, amb actors ni professionals. I des de aquell moment en què vam fer el muntatge d’aquesta primera pel·lícula, em vaig adonar que ell tenia la gràcia, en un sentit ampli del terme. És a dir, que, com vosaltres sabeu, hi ha gent que filmes i no et cansaries mai de mirar-los perquè tot el que fan és interessant i hi ha gent que és tot el contrari: per més bons actors que siguin, són avorrits».

Publicat per H&O Editors. Segona edició: abril de 2023. 114 pàgines.