lunes, 15 de enero de 2024

La drecera – Miquel Martín i Serra

 

«Llavors vaig adonar-me que no el veuria mai més i que morir-se no volia dir res més que això: mai més. I vaig sentir com una fiblada al pit i a l’estómac, però no pas de dolor, com si m’haguessin ventat un cop de puny o m’hagués pessigat una vespa, sinó una fiblada que no feia mal ni deixava blau però que se sentia més forta i més fonda que cap altra».

«Al cap d’una estona els ulls se m’acostumaven a la foscor i veia el que no veia de dia; i no sé com explicar-ho, em semblava que tot era més de debò, com si les coses s’haguessin tret la disfressa».

Publicat per Edicions del Periscopi. Desena edició: abril del 2021. Epíleg de Josep M. Fonalleras. Premis i reconeixements: Finalista al Premis Casero (2018), Finalista al Premi Òmnium a la Millor Novel·la de l'Any (2021), Premi de Narrativa Maria Àngels Anglada (2021), Premis literaris El Setè Cel de Salt (2021). 150 pàgines.