martes, 7 de junio de 2022

Mamut – Eva Baltasar

 

“Ha passat una cosa insòlita: el pastor m’ha proposat que li faci de puta. El cas és que no m’ha sorprès del tot. El pastor m’havia explicat que feia deu o quinze anys tenia una amant, la dona més guapa del poble, la perruquera. De tant en tan pujava a veure’l. Ell li feia lloc al paller perquè aparqués el cotxe i el tapaven amb una lona perquè ningú que hi passés el pogués reconèixer. Llavors pujaven i diu que feien l’amor a l’habitació. Miro d’imaginar-me el pastor fa deu o quinze anys, si fa no fa com ara, brut des dels peus fins a les dents, con un femer humà en contacte amb la pell neta i perfumada de la perruquera. No m’entra al cap. Una dona així, ¿què li devia veure? Llavors em diu que ell sempre l’havia cuidada molt, que cuida les dones que se l’estimen, els regala xai, diners i capses de galetes perquè no deixin de venir, perquè estiguin contentes.”

Autora: Barcelona (1978)
Publicat per Club Editor
Edició: Primera, febrero de 2022
Traducción al castellano: Literatura Random House (2022)
Tríptic/Trilogia: PermagelBoulder - Mamut
Pàgines: 130