martes, 4 de junio de 2024

Rareses d'en Puntí

 

Si em podeu treure per fi un tros d'ànima i no fer-me mal sense miraments. No poséssiu cap cara d'espant al veure'm per dins el cor ben corcat. Si em moro a casa què direu quan els veïns preguntaran, voldran saber-ho tot de cap a peu. Som tan ingenus fets de figues de moro i molles de pa sense amanir, no goséssiu posar gaires entrebancs al ritme que us dona aquest mirall capgirat. Perdut de sobte en el no-res. no sé com podré reaccionar. Tinc por de no complir com fa al cas, són tan absurdes aquest munt de llàgrimes que us baixaran galtes avall,  i l'àvia se'n riu vés per on no es queixava mai, amb xuca-mufla refilava: no miris més a dintre meu, que ni de prop ni de lluny en trauràs ni cinc, no perfumis més aquest calaix pudent amb tantes roses, lliris i pensaments. Prou depèn prou. xai de Déu, xai... estic ben mort, fe, fe...