domingo, 1 de octubre de 2023

1969 – Eduard Márquez


«Només volies vida. I llavors tenies un objectiu. En el meu cas, l’objectiu era fer servir la càmera per comunicar, per poder comunicar, per poder traslladar a l’altra gent allò que estava passant. Perquè no només fos un carrer, no només fos la reacción d’uns quants, d’un grup particular de gent que tenia aquesta sensación d’opressió i que s’hi enfrontava, sinó que, d’aquesta manera, volies escampar-ho per tot arreu, perquè veiessin que, realment, sortir al carrer era fugir d’un manicomi tancat, d’una presó. I fer les fotos servia per poder-ho ensenyar. I això era suficient per tenir jo la meva funció. Així com altres sabien escriure, o tocaven la guitarra i feien cançons, o tiraven de vietnamita per reproduir textos, jo feia fotos. Tenia una eina, una arma gairabé podria dir, que em permetia compartir el que feia amb l’altra gent. I no tan sols això, perquè després podía ser com una onada que s’expandís. I amb això em sentia molt a gust. Perquè tenia una intenció en la meva vida. Perquè de fet, estudiar significava moltes vegades seguir normes, i ordres, i conceptes que sovint eren monòtons i formaven part del sistema. En canvi, el carrer era la universitat de debò, i sentiem que érem una generació que no teníem que estar morts en vida.»

Publicat per L’Altra Editorial. Quarta edición: març de 2023. Traducción al castellano publicado por Navona Editorial. 535 pàgines.

Artículo recomendado: AQUÍ