miércoles, 29 de febrero de 2012

El diablo sin preservativo


· Título: "Shame"
· Director: Steve McQueen
· Nacionalidad: Gran Bretaña
· Año: 2011
· Guión: Abi Morgan, Steve McQueen
· Fotografía: Sean Bobbitt
· Montaje: Joe Walker
· Música: Harry Escott
· Duración: 101 min.
· Reparto: Michael Fassbender, Carey Mulligan, James Badge Dale, Nicole Beharie.


Sobrecogedor descenso a los infiernos de la psique humana a lomos de un caballo desbocado al que podríamos llamar Sex, montado por una frágil amazona a la que bautizaríamos como Appeal. Tanto monta, tanto cabe, y cabe un mundo prohibido para dos. Una película filmada con extrema rigurosidad por una cámara que penetra hasta lo más hondo del alma arrasando con toda aquella emoción que encuentra a su alrededor. Una dolorosa experiencia de la que resulta imposible salir… indemne.
Memorable esa subterránea escena donde el protagonista se ensaña, a la vez que nos enseña, como hacer el amor con la mirada. O lo que es lo mismo: Brandon (Michael Fasbbender) seduciendo a una señorita en el metro de Nueva York. Lágrimas de ida (la desconocida que huye escaleras arriba al llegar a su destino) que se convierten a posteriori en lágrimas de vuelta (Brandon escuchando la satánica versión, escaleras abajo, del “New York, New York” de Sinatra que canta su hermana Sissy en un club nocturno).-

3 comentarios:

  1. La nena de la cartera vermella27/3/12 14:11

    Estimadíssim Krust retornat i benvingut:
    Duríssima, la pel·li de l'Steve McQueen negre (i no el blanc actor d'ulls blaus) i esgotadora de tant sexe sense sentit. Les meravelloses actuacions d'en Fassbender i la Carey Mulligan i de la companya d'oficina del prota. Una de les escenes que més em van agradar: els minuts inicials del sopar de dos, els nervis de la primera trobada, les interrupcions antipàtiques del cambrer, les mirades tímides. Ell fa un paper extraordinari, emotiu, íntim. Li hauria donat tots els premis. Una abraçada molt i molt forta!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí, aquesta escena que comentes amb la companya de feina també és molt bona, de fet la pel•lícula té moments impressionants, d'aquells que un no oblida fàcilment. Crec que Fassbender fa una interpretació impressionant, si sap escollir bé els papers que li oferiran a partir d’ara, estic segur que pot convertir-se en un actor dels grans. A més de l'infern de les addiccions al sexe, un altre tema que explora en profunditat és el de la por al compromís.
      Una abraçada per a vosaltres.

      Eliminar
  2. Gran película, me encantó. Inolvidable ese melancólico New York New York. Un saludo.

    ResponderEliminar